اسکله شناور 32 میلیون دلاری هرمز هنگام افتتاح شکست و چند نفر از مقامات دولتی به آب افتادند! شکسته شدن اسکله هرمز و از ریل خارج شدن قطار اصفهان- شیراز به یکدیگر شبیه اند؛ هر دو در روز افتتاح نتوانستند آبروی کارفرما، مشاور و پیمانکار را حفظ کنند. خودباوری گرچه همواره توصیه شده اما انگار دست توانای ایرانی همچنان دوران آزمون و خطا را سپری می کند تا بدون بررسی ها و مطالعه کافی شاید روزی نتیجه دلخواه حاصل شود. نمونه یی از این پروژه ها جاده یی است که دریاچه ارومیه را دو نیم کرده است، با همت و لجاجت، جاده یی ساخته شد به مدد نابودی کوه زنبیل و میلیون ها تومان سرمایه ملی تا ثابت شود دست توانای ایرانی قادر است بدون مطالعه کافی حرف خود را به کرسی بنشاند. فریاد محیط زیستی ها و کارشناسان کاردان هم اثری نداشت و جاده افتتاح شد. نگاه و تلاش بدون مطالعه و بررسی همه جانبه راه به جایی نمی برد. فرقی ندارد توسعه طلبان این رویه را دنبال کنند یا مثلاً طبیعت دوستان. سرعت بخشیدن به مطالعه برای حصول بهترین نتیجه، البته با پشت میز نشستن محقق نمی شود. شاید تئوری دست چندم را بتوان روی شبکه جهانی اینترنت صادر کرد اما عملیاتی شدن هر طرح و پروژه نیازمند آستین بالا زدنی است جانانه. صرف وقت زیاد پشت رایانه هم البته باعث می شود پروژه ها از برنامه زمانبندی شان عقب بمانند و به اصطلاح مدیران مرتب دنبال چاره جویی و توجیه باشند.در این مدت آنچه از بین می رود سرمایه و میراث مشترک است
روزنامه اعتماد۲۷.۱۱.۸۸
بهگزارش طیف، در ماه ژانویه سال جاری، این شرکت انتقال از شبکه ثابت به شبکه نسل بعدNGN را بهطور کامل بهپایان رسانید و تمام خدمات صوتی و دیتا را در یک بستر ادغام کرد؛ این شرکت اعلام کرده است در حال حاضر، فقط در حدود 5درصد از مشترکانش از خدمات دایلآپ استفاده میکنند که این میزان بهتدریج کاهش خواهد یافت. این شرکت پس از بهینهسازی شبکهاش توانست خدمات اینترنتی با سرعت حداکثر 10مگابیت بر ثانیه را در این کشور عرضه کند.
بههر حال مقایسه بحرین با کشور خودمان جالب است. در کشور ما از کل 34درصد ضریب نفوذ اینترنت در کشور، 30درصد از دیالآپ استفاده میکنند
به عقیده برخی ضریب نفوذ اینترنت 10 درصد هم نیست و 90درصد هم بیشتر از دیال آپ استفاده می کنند.
منبع: جام جم