کار، انگیزه، ﭘیشرفت

علمی، فرهنگی، هنری....

کار، انگیزه، ﭘیشرفت

علمی، فرهنگی، هنری....

تنش‌ فضایی بر سر برنامه نابودی ماهواره آمریکایی

 
 
روسیه، آمریکا را متهم کرد برنامه این کشور برای سرنگون کردن یک ماهواده خارج از رده پوششی برای آزمایش سلاح ضد موشک جدید است.

به گزارش بی‌بی‌سی دولت آمریکا هفته پیش اعلام کرد قصد دارد با استفاده از یک موشک ماهواره‌ خارج از رده‌ای را که قرار است با زمین برخورد کند نابود کند[دستور انهدام ماهواره جاسوسی صادر شد]. مقامات آمریکایی اعلام کرده‌اند این ماهواره حامل سوخت خطرناکی است که می‌تواند باعث مرگ انسان‌ها شود.

اما وزارت دفاع روسیه اعلام کرد آمریکا می‌خواهد از قابلیت سیستم دفاع ضد موشکی خود برای نابودی کشورهای دیگر استفاده کند.

آمریکایی‌ها در مورد ماهواره از کار افتاده گفته‌اند که این ماهوراه کمی پس از پرتاب نیروی محرک و ارتباط خود با زمین را از دست داده است و دیگر قابل کنترل نیست.

در گزارش مقامات آمریکایی آمده است که این ماهوراه بیش از 454 کیلوگرم سوخت هیدرازین دارد که تانک حامل آن می‌تواند از فشار ناشی از برخورد با جو زمین سالم عبور کند.

 در صوبتی که این ماهواره با زمین برخورد کند ذراتی که از برخورد در هوا پخش خواهد شد می‌تواند افرادی را که درتماس با آن باشند بکشد.

خطر برخورد ماهواره جاسوسی آمریکا با کره زمین

پنتاگون اعلام کرده است برنامه نابود کردن ماهواره روز پنج‌شنبه 21 فوریه (2 اسفند) و پس از پایان ماموریت شاتل آتلانیس که به ایستگاه بین‌المللی فضایی سفر کرده است آغاز خواهد شد.

این در حالی است که وزارت دفاع روسیه مدعی شده است پنتاگون اطلاعات کافی در مورد دلائل این تصمیم ارائه نداده است.

 این وزارت‌خانه در بیانیه‌ای گفته است برنامه نابودی این ماهواره که از سوی پنتاگون اعمال خواهد شد آن چیزی نیست که پنتاگون است و در واقع آزمایش یک موشک جدید خواهد بود: چنین آزمایشی به معنای تولید نوع جدیدی از تسلیحات استراتژیک است. تصمیم برای این نابودی این ماهواره آنچنان که آنها می‌گویند بدون آسیب نخواهد بود، بویژه در زمانی که دولت آمریکا از مذاکره برای محدود کردن رقابت تسلیحاتی در فضا طفره می‌رود.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرده است ماهواره کشورهای زیادی به زمین سقوط کرده‌اند و بیشتر کشورها از سوخت‌های سمی استفاده کرده‌اند اما هیچ‌ گاه وضعیت در این حد که آمریکا اعلام می‌کند فوق‌العاده نبوده است.

پنتاگون اعلام کرده است می‌خواهد با شلیک یک موشک از یک ناو جنگی که در اقیانوس آرام قرار دارد این ماهواره را سرنگون کند.

آخرین بار سال گذشته چین یک ماهوراه را در فضا نابود کرده است که با واکنش‌های منفی جهانی مواجه شد.[چین انهدام یک ماهواره را در فضا تایید کرد]

آمریکا آخرین بار در سال 1985 ماهواره‌های از کارافتاده‌اش را منهدم کرد. نگرانی از این که لاشه این ماهواره‌های معلق در فضا برنامه‌های غیرنظامی را به خطر بیندازد یا به ماهواره‌ها آسیب برساند، دولت واشنگتن را به قطع این برنامه وادار کرد

http://www.hamshahrionline.ir/
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد