کار، انگیزه، ﭘیشرفت

علمی، فرهنگی، هنری....

کار، انگیزه، ﭘیشرفت

علمی، فرهنگی، هنری....

توکیو، شهر دانشگاه‌های بزرگ

شهر بزرگ توکیو دیدنی‌های زیادی دارد. باغ‌ها و پارک‌های ملی، جزایر مرجانی، جنگل و آتشفشانی، مراکز ورزشی و موزه‌های متعدد از دیدنی‌های پایتخت کشور ژاپن‌اند. شهر توکیو موزه‌های زیادی دارد. در بوستان یوئنو (Ueno)‌ 4 موزه‌ ملی بناشده. این بوستان در بخش تاتیو توکیو قرار دارد. در گذشته معبد کان ای جی هم در این مکان بود. این معبد را ساخته بودند تا قلعه ادو را از تهاجم از شمال شرقی مصون نگاه دارند. اما این معبد در جنگ بوشین ویران شد.

مپراتور تایشو در سال 1924 زمین بوستان را که به خانواده سلطنتی تعلق داشت، برای احداث بوستان اهداء‌ کرد. نام رسمی بوستان اوئنو انشی کوئن (Ueno Onshi Koen) است که معنی‌اش، بوستان اهدایی امپراتوری اوتنو است. موزه ملی توکیو که بزرگ‌ترین موزه ژاپن، بویژه در هنرهای سنتی این کشور است در بوستان اوئنو قرار دارد. موزه ملی هنرهای غربی، موزه ملی هنرهای مدرن، و موزه ملی علم نیز در این بوستان واقع شده‌اند. باغ وحش عمومی ژاپن هم در این بوستان بزرگ قرار دارد.

 آتش بازی رودخانه‌ای

در شهر توکیو شمار زیادی تئاتر خصوصی و عمومی فعالیت می‌کنند. شهر توکیو جشنواره‌های هنری و ورزشی و تفریحی متعددی دارد که برخی از آنها در نوع خود بی‌نظیر یا دست کم کم نظیرند. مثلا هر سال در آخرین شنبه ماه ژوئیه نمایش آتش بازی روی رود سومیدا برگزار می‌شود که بیش از یک میلیون بازدیدکننده را جذب می‌کند.

 عبور از مصائب

شهر توکیو جلوه‌ای مدرن و امروزی دارد. در این شهر هر چند که ساختمان‌هایی از سده‌های قبل می‌بینید، اما شمارشان زیاد نیست و شهر ظاهری مانند شهرهای بزرگ  اروپایی پیدا کرده است. علت عمده تغییر چهره توکیو از سنتی به مدرن غربی، دو حادثه غم‌انگیز در قرن بیستم بوده است. در سال 1923 زلزله بزرگ کانتو با شدت 3/8 ریشتر بخش اعظم توکیو، یوکوهاما و چند شهر دیگر در نزدیکی توکیو را ویران کرد. می‌گویند در اثر این زلزله بین 100 تا 140 هزار نفر کشته شدند، اما اتفاق غم‌انگیز دوم بمباران شهر در طول جنگ جهانی دوم بوده. به این ترتیب شهر به ویرانه‌ای تبدیل شد و پس از جنگ بود که ژاپنی‌ها در طول چند دهه، ساختمان‌های بزرگ و جدید زیادی در توکیو ساختند و شبکه‌های پیشرفته حمل و نقل آن یکی سپس از دیگری آغاز به کار کرد.

 آموزش عالی

شهر توکیو دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و فنی زیادی دارد که معتبرترین آنها دانشگاه توکیو، انستیو تکنولوژی توکیو، دانشگاه و اسدا و دانشگاه کی‌اٌ (Keio)  هستند.

دانشگاه ملی هنرهای زیبا و موسیقی، دانشگاه مطالعات خارجی، دانشگاه علوم سیاسی، دانشگاه ارتباطات الکترونیکی، دانشگاه کشاورزی و فناوری و دانشگاه پزشکی و دندانپزشکی، از دیگر مراکز معتبر تحصیلات عالی در شهر توکیوست. دانشگاه توکیو، از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های عمومی ژاپن است که در سال 1877 تاسیس شده است و 2430 نفر عضو هیات علمی تمام وقت دارد. در این دانشگاه حدود 29 هزار دانشجو به تحصیل مشغولند که 6 هزار نفرشان در مقطع دکتری درس می‌خوانند.

دانشگاه واسدا نیز قدمتی بیش از یک قرن دارد و در سال 1882 تاسیس شده است. این دانشگاه خصوصی حدود 5900 نفر هیات علمی پاره وقت و تمام وقت بیش از 50 هزار دانشجو دارد 

جام جم۳/۱۲/۸۷

نظرات 1 + ارسال نظر
سلمان سه‌شنبه 6 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 10:01 ب.ظ

http://www.mobilestan.net/

این هم یه لینک خوب براموبایل

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد