کار، انگیزه، ﭘیشرفت

علمی، فرهنگی، هنری....

کار، انگیزه، ﭘیشرفت

علمی، فرهنگی، هنری....

تقلب در کنکور کارشناسی ارشد؟ محال است!!!!!!!!!

چند روز پس از اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد سال 87 وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش از وجود نرم افزار تقلب یاب در این آزمون و کشف 235 متقلب خبر دادند؛ خبری که برای بسیاری از فعالان دانشجویی و کارشناسان عجیب بود زیرا تا پیش از این هرگز کنکور کارشناسی ارشد تا این حد متقلب نداشته است. داوطلبان متقلب با کد 11 به سازمان سنجش احضار شده اند. نوربخش دبیر هیات مرکزی گزینش استاد و دانشجوی سازمان سنجش نیز چند روز قبل از احضار چند تن از آنان و ارجاع شان به واحد تخلف و تقلب این سازمان خبر داده بود.زاهدی دیروز گفت: «قبولی این افراد اعلام نشده و کارنامه شان نیز در سایت سازمان سنجش قرار نگرفته است. ما از آنها دعوت می کنیم به سازمان سنجش بیایند. همچنین برای برآورد صحت و سقم اطلاعات ارائه شده از سوی نرم افزار تقلب یاب نیز راهکارهایی در نظر گرفته شده است.به گفته وزیر علوم 235 متقلب آزمون کارشناسی ارشد تقلب چشمی کرده اند یعنی داوطلبان از روی برگه های جلویی یا کناری شان تقلب کرده اند.وزیر علوم تاکید کرد: «اگر تقلب این افراد ثابت شود نه تنها آنها در این آزمون مردودند بلکه سال آینده نیز حق شرکت در آزمون کارشناسی ارشد را ندارند و براساس قانون تخلفات کنکور با آنها برخورد می شود.»این ماجرا یعنی معرفی 235 متقلب در کنکور سراسری هراس فعالان دانشجویی را به دنبال داشته است و برخی آن را اقدامی جدید در ستاره دار کردن یا محروک کردن فعالان دانشجویی تعبیر می کنند. تعدادی از آنها می گویند: «شاید این بار به جای ستاره از کد 11 برای محروم کردن فعالان دانشجویی در نظر گرفته شود.»
یکی از فعالان دانشجویی می گوید: «چطور ممکن است در آزمونی با آن همه مراقب(!!؟) و گزینه های پاسخ با ابعاد به آن کوچکی 235 نفر بتوانند تقلب کنند.»
مدیر روابط عمومی وزارت علوم همچنین برای تاکید بیشتر و اطمینان از سلامت کار سازمان سنجش وعده می دهد که جلسه ای در تاریخ پنج و شش خرداد با حضور 235 متقلب معرفی شده در سازمان سنجش برگزار شود هر چند رئیس روابط عمومی سازمان سنجش دکتر عبدی گفت: «هنوز تاریخ دقیق برگزاری این جلسه مشخص نیست و در روزهای آینده با دعوت از خبرنگاران چنین جلسه ای برگزار می شود.»
-

منبا:روزنامه سرمایه۵/۳/۸۷


گروه:این موضوع خیلی قدیمی شده (منظور از قدیمی: عادی)ما که با چشم علنا دیدیم...البته اگر بشود چشم را به عنوان یکی از منابع معتبر ورود اطلاعات به مغز هر انسانی به شمار آورد...

نکات جالب: ما نفهمیدیم منظور چه جور تقلب و در چه سطحی بوده... موارد دیده شده توسط اعضای گروه  ء که کارنامه گرفته اند(و البته نتایج مورد نظر) و حتی شیرینی قبولی هم توزیع کرده اند!(هراس در حد تیم ملی!!!) حالا اون۲۳۵نفر چطور عمل کرده اند خدا میداند...!

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد