کار، انگیزه، ﭘیشرفت

علمی، فرهنگی، هنری....

کار، انگیزه، ﭘیشرفت

علمی، فرهنگی، هنری....

کوچکترین هلیکوپتر دنیا

 
 
یک مرد ژاپنی که کوچکترین هلیکوپتر جهان را ساخته است، به یادبود لئوناردو داوینچی که برای اولین بار ایده هلیکوپتر را مطرح کرد، در زادگاه او با این هلیکوپتر پرواز خواهد کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس جنایی یاناگیساوای 75 ساله گفت پرواز نمایشی با این هلیکوپتر یک‌‌نفره روز 25 مه (5 خرداد) در شهر وینچی در نزدیک فلورانس انجام خواهد شد.
یانگایساوا هلیکوپتر GEN H-4 را که از پروانه، صندلی، زیرپایی، و میله دستی تشکیل می‌شود - در اواخر دهه 1990 ساخت.

به گفته موزه ملی علوم و تکنولوژی ایتالیا، لئونادردو داوینچی، نابغه دوران رنسانس در دهه 1480 یک "پیچ هوایی" aerial screw طراحی کرد- که تصور می‌شود اولین ترسیم از یک ماشین دارای قدرت پرواز عمودی باشد.

یاناگیساوا می‌گوید که شهردار شهر وینچی، داریو پارینی به او اجازه پرواز این هلیکوپتر را داده است.

او گفت: "به نظر می‌رسد که مردم ایتالیا از کار من برای تحقق‌بخشیدن به ایده داوینچی در زادگاهش استقبال کنند."

گرچه این هلیکوپتر 75 کیلوگرمی تنها تا ارتفاع 150 متری می‌تواند از زمین بلند شود، یاناگیساوا گفت که او در  طول سه نمایش 10 دقیقه‌ایش تنها تا ارتفاع 5 متری از زمین بلند خواهد شد، " تا حضار بتوانند من را ببینند و از پرواز لذت ببرند."

سخنگوی رکوردهای جهانی گینس به رسمیت شناختن هلیکوپتر یاناگیساوا را به عنوان کوچکترین هلیکوپتر جهان از لحاظ وزن و طول 4 متری پروانه آن نایید کرده است.

یاناگیساوا پنج تا از این هلیکوپترها را در ژاپن و دوتا از آنها را در آمریما برای استفاده تفریحی فروخته است. قیمت این هلیکوپترها حدود 6 میلیون ین (57140 دلار ) است

همشهری آنلاین
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد