کار، انگیزه، ﭘیشرفت

علمی، فرهنگی، هنری....

کار، انگیزه، ﭘیشرفت

علمی، فرهنگی، هنری....

جایگاه بانک‌ها و بیمه‌هادر بین یکصد شرکت برتر کشور

سازمان مدیریت صنعتی به رسم چندساله شرکت‌های ایرانی را از نظر رشد فروش، فروش سرانه، سودآوری، رشد سود، تعداد کارکنان، رشد اشتغال، دارایی‌ها، ارزش بازار، صادرات، صادرات سرانه، بازده فروش، بازده دارایی، بازده ارزش ویژه، نسبت مالکانه، نسبت خالص افزایش (کاهش) وجه نقد به خالص جریان وجه نقد ناشی از عملیات، نسبت خالص جریان وجه نقد ناشی از عملیات فروش و نسبت سود خالص جریان وجه نقد ناشی از عملیات، رتبه‌بندی یکصد شرکت برتر را اعلام کرده است.


بانک‌ها، بیمه‌ها ویک موسسه مالی و اعتباری 19رتبه از 100رتبه را به خود اختصاص داده‌اند.
بیمه پارسیان و موسسه مالی و اعتباری سینا به عنوان تنها بیمه خصوصی و موسسه مالی و اعتباری در این فهرست جای دارند و صعود 43رتبه‌ای بانک اقتصاد نوین از نکات قابل‌توجه لیست سال 85 است.
(رتبه بانک‌ها و بیمه‌ها در فهرست 100شرکت برتر در جدول شماره یک آمده است.)
موسسه مالی و اعتباری سینا
با نگاهی کلی به فهرست یک‌صد شرکت برتر و جایگاه بانک و بیمه در آن مشاهده می‌شود که بانک‌ها از نظر اختصاص رتبه سیر صعودی و شرکت‌های بیمه سیر نزولی داشته‌اند و موسسه مالی و اعتباری سینا نیز با 2 رتبه نزول از رتبه 62 در سال 84 در رتبه 64 در سال 85 جای گرفته است.
این در حالی است که سختگیری‌های بانک مرکزی برای موسسات مالی و اعتباری و طولانی شدن پروسه اعطای مجوز به این موسسات نزول 2 رتبه کاهش می‌تواند تنها به خاطر رقابت در بازار باشد و سینا توانسته مشتریان خود را همچنان حفظ کند.
4 پله صعود برای بانک سپه
بانک سپه در میان بانک‌های دولتی جایگاه ویژه‌ای دارد با وجود تحریم این بانک در بازارهای خارجی انتظار می رفت که بانک سپه سیر نزولی را طی کند، اما با تدابیر مدیریت بانک سپه رتبه این بانک در سال 85 نسبت به 84 و 83 ، 4 پله صعود کرد و حاکی از تغییر رویکرد این بانک در جذب مشتریان داخلی است.
بانک پارسیان
بانک پارسیان با داشتن حدود 65درصد از بازار بانک‌های خصوصی در رتبه 11 در میان یک‌صد شرکت برتر ایرانی قرار دارد و صورت‌های مالی آن موجب ارتقای جایگاه این بانک طی سال‌های اخیر شده است.
بانک پارسیان در سال 83 در رتبه 37 و در سال 84 در رتبه 23 قرار داشت.
بانک کارآفرین
بانک کارآفرین توانست با 10 پله صعود از رتبه 83 در سال 84 در رتبه 73 در سال 85 قرار گیرد. این بانک در سال 83 با رتبه 107 جزو یک‌صد شرکت برتر سال نبود و سال 84 سال ورود این بانک در میان یک‌صد شرکت برتر است.
مدیران بانک کارآفرین به این که بیشتر از آنچه صحبت کنند، کار می‌کنند شهرت دارند و روند صعودی حضور آن در فهرست یاد شده دلیلی بر این ادعا است.
بانک اقتصاد نوین
بانک اقتصاد نوین سال 85 را به تاسیس شعب اختصاص داد و با راه‌اندازی حساب‌های قرض‌الحسنه و اعطای جوایز ویژه از یک‌سو و افزایش نرخ سود سپرده‌ها و انتشار گواهی‌ سپرده از سوی دیگر توانست رتبه خود را در سال 85 با جهش 43رتبه‌ای ارتقا دهد و در جایگاه 36 بنشیند.
صعود بانک اقتصاد نوین در میان گروه بانک و بیمه از سایرین بیشتر است.
بانک پاسارگاد
بانک پاسارگاد در فهرست یکصد شرکت برتر سال برای اولین‌بار است که حضور دارد. بانک پاسارگاد با تاسیس شعب در سراسرکشور، مشارکت در پروژه‌های عمرانی و افزایش نرخ سپرده‌ها، خود را در میان یکصد شرکت برتر سال جای داد.
بیمه البرز
شرکت بیمه البرز دارای سهم 8درصدی بازار بیمه کشور و براساس سیاست‌های کلی اصل 44 مشمول واگذاری است.
بیمه البرز به داشتن ترکیب پرتفوی مناسب در میان شرکت‌های بیمه از سال‌های بسیار دور شهرت دارد و کارشناسان بیمه‌ای از این شرکت به عنوان شرکتی جمع‌و جور و در عین حال سود‌ده یاد می‌‌کنند، اما حضور بیمه البرز در فهرست یکصد شرکت برتر روندی نزولی دارد، به طوری که بیمه البرز از رتبه 66 در سال 83 به رتبه 81 در سال 85 رسیده است.
بیمه دانا
شرکت بیمه دانا 9درصد از بازار بیمه‌ای کشور را در انحصار دارد. بیمه دانا توانست با توسعه شبکه فروش و ساماندهی صورت‌های مالی نام خود را یک‌بار دیگر در میان 100شرکت برتر سال قرار دهد.
بیمه پارسیان
بیمه پارسیان به عنوان تنها شرکت بیمه خصوصی در میان یکصد شرکت برتر سال حضور دارد. این شرکت در سال 83 در رتبه 82 قرار داشت و توانست با صعود 21 رتبه در سال 84 در جایگاه 61 قرار گیرد و جزو بالاترین رشد در گروه بانک و بیمه باشد.  

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد