کار، انگیزه، ﭘیشرفت

علمی، فرهنگی، هنری....

کار، انگیزه، ﭘیشرفت

علمی، فرهنگی، هنری....

گسترش مصرف «کراک» در مدارس ابتدایی


مصرف موادمخدر در بین دانش آموزان برخی مناطق تهران رو به افزایش است. به گزارش پایگاه خبری فردا، یکی از نهاد های اجتماعی اخیرا در گزارشی، خبر از رشد مصرف ماده مخدر «کراک» در بین دانش‌آموزان مقطع ابتدایی داده است.

این در حالی است که طبق آخرین آمار اعلام شده، در بین معتادان کشور دانش‌آموزان نیز مشاهده می‌شوند و از آن مهم‌تر اینکه بسیاری از دانش‌آموزان با مواد مخدر صنعتی و جدید همچون «شیشه» و «کراک» کاملا آشنا هستند.
کراک، نوعی هروئین است که تا حد امکان اشباع شده یعنی یک گرم کراک از ۱۰ تا ۱۰۰گرم هروئین به دست آمده است، اما اعتیاد آن نسبت به هروئین بسیار شدیدتر و ترک آن بسیار مشکل‌تر است.
براساس تحقیقات به عمل آمده الگوی اعتیاد در کشور به سرعت در حال تغییر است و مصرف مواد جدید همچون کراک رو به رشد است به طوری که مصرف این مواد ‌اکنون به ۱۵‌درصد در بازار مصرف کشور رسیده این در حالی است که سهم هروئین با ۴۰ سال سابقه ۲۱‌درصد است و این زنگ خطری آزار دهنده است.
همچنین اغلب معتادان از سطح تحصیلات پایینی برخوردار بوده و زیردیپلم و دیپلم هستند که اهمیت نقش آموزش و پرورش در پیشگیری از اعتیاد بسیار حائز اهمیت است. کراک برخلاف هروئین، تریاک و حشیش بو ندارد و مصرف آن بسیار آسان است. آن‌چنان‌که یک یا دو دقیقه پس از مصرف آن در یک محیط در بسته و کوچک نیز، کسی متوجه نخواهد شد. این مساله لزوم توجه بیشتر اولیای مدارس و خانواده‌ها را ایجاب می‌نماید

دنیای اقتصاد۱۱/۱۲

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد