کار، انگیزه، ﭘیشرفت

علمی، فرهنگی، هنری....

کار، انگیزه، ﭘیشرفت

علمی، فرهنگی، هنری....

هکرها برق چند شهر آمریکا را قطع کردند

سازمان CIA: هکرها برق چند شهر آمریکا را قطع کردند
بنا به گزارش تحلیلگران سازمان مرکزی جاسوسی آمریکا (CIA)، برخی هکرها توانستند با ورود به سیستم‌های رایانه‌ای از طریق اینترنت، جریان برق چند شهر این کشور را قطع کنند.

به گزارش سرویس بین‌الملل سیتنا، بنابر اعلام تحلیل‌گران CIA، هکرها با انجام حملات آنلاین، توانستند برخی تجهیزات نیرو را در چند منطقه خارج از ایالات متحده از کار بیاندازند.
در این گزارش که نامی از کشورهای هدف برده نشد، هدف از این حملات و قطع برق، "اخاذی" عنوان شده است.
تام داناهو، یکی از تحلیل‌گران CIA، در کنفرانسی اعلام کرد که اطلاعاتی از چندین منطقه خارج از ایالات متحده مبنی بر ورود بدون مجوز به صنایع برق از طریق اینترنت در دست بوده و نشان‌دهنده اهداف سودجویانه است. هنوز گرداننده و علت این مجموعه حملات شناخته نشده‌اند، اما موضوع قطعی آن است که تمام حملات از طریق اینترنت انجام شده است.
هک شدن شبکه برق در ماه سپتامبر، تیتر اصلی خبری بود و CNN نمایشی از Idaho National Laboratory یک حمله نرم‌افزاری را به سیستم رایانه‌ای مورد استفاده برای کنترل یک ژنراتور برق نشان داد. در این نمایش ژنراتور بخار دیگر از کار افتاد.
براساس گزارش‌ها، ایالات متحده، در حال بررسی مراحلی است که رایانه‌های مدیریت سیستم برق خود را قفل نماید و کمیسیون قانونگزاری برق فدرال (FERC) نیز در حال ارتقای استانداردهای طراحی شده برای بهبود شرایط امنیت سایبر خود است.

www.citna.ir

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد