کار، انگیزه، ﭘیشرفت

علمی، فرهنگی، هنری....

کار، انگیزه، ﭘیشرفت

علمی، فرهنگی، هنری....

کودک فروشی برده‌داری مدرن انگلیس

خبرگزاری مهر- یک هفته‌نامه غربی با ارائه گزارشی تکان‌دهنده از قاچاق کودکان کم سن‌و‌سال آفریقایی به انگلیس در قالب برده فروشی مدرن خبر داد.
هفته‌نامه ساندی‌تایمز با بیان این مطلب در ادامه نوشت: جزئیات جدیدی از فروش ممنوع کودکان به گروه های خلافکار و قاچاقچیان که توسط والدین آنها انجام می‌شود اخیرا کشف شده است.

این کشف که توسط همین هفته‌نامه صورت گرفته، بیانگر این مطلب است که والدین دو کودک نیجریه‌ای، دو پسر پنج ساله و سه ساله خود را به قیمت پنج‌هزار پوند و یا هر یک از آنها را به طور مجزا به قیمت دو هزار و 500پوند به قاچاقچیان انسان فروخته و این کودکان به انگلیس منتقل شده‌اند و یا در موردی دیگر یک نوزاد 10‌ماهه به ازای دو‌هزار پوند فروخته شده است.
نکته تکان‌دهنده دیگری که در این گزارش آمده، این مطلب است که برخی از والدین حتی اقدام به فروش جنین‌های خود به قیمت کمتر از یک‌هزار پوند می‌کنند.
در همین رابطه یک قاچاقچی کودک که در شهر لاگوس، پایتخت نیجریه، بازداشت شده بود به این نکته اقرار کرده که در سال 500 کودک خرید و فروش می‌کند.
این قاچاقچیان که کودکان را با تبلیغات «زندگی بهتر برای فرزندانتان» از والدین آنها خریداری می‌کنند؛ کودکان را در شهرهای لندن، منچستر و بیرمنگام به فروش می‌رسانند. این کودکان در برابر برخورداری از زندگی بهتر در انگلیس به کارهایی همچون آشپزی، شست‌و‌شو، مراقبت از نوزادان یا کارهای طاقت‌فرسای دیگر به مدت 18 ساعت در روز مجبور می‌شوند.
ساندی تلگراف در حالی خبر برده فروشی مدرن در انگلیس را فاش می‌کند که جهانیان هنوز اقدام اتباع فرانسه در کشورهای آفریقایی را که مشغول قاچاق کودکان این سرزمین به فرانسه برای فروش در باندهای مخفی بودند، فراموش نکرده‌اند.

دنیای اقتصاد۸/۱۱

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد