کار، انگیزه، ﭘیشرفت

علمی، فرهنگی، هنری....

کار، انگیزه، ﭘیشرفت

علمی، فرهنگی، هنری....

آمریکا نگران سقوط ماهواره جاسوسى است

• مقامات دولتى آمریکا اعلام کردند ، با توجه به اتمام
سوخت یک دستگاه ماهواره جاسوسى و خروج قریب الوقوع
از مدار، احتمال برخورد این ماهواره با زمین در اواخر
ماه فوریه و یا اوایل مارس وجود دارد
• هنوز نقطه برخورد احتمالى با زمین، زمان اتمام
سوخت یا علل سقوط ماهواره معلوم نشده است
• ماهواره مورد نظر احتمالاً از نوع ماهواره شناسایى
وعکس بردارى است که معمولاً براى گردآورى اطلاعات
درباره کشورهاى دشمن استفاده مى شود
• وزن ماهواره ۹۰ هزار و ۷۲ کیلوگرم و بزرگى آن
به اندازه یک دستگاه اتوبوس کوچک برآورد شده است
گروه بین الملل- مقامات دولتى آمریکا اعلام کردند، با توجه به اتمام سوخت یک دستگاه ماهواره جاسوسى آمریکا و خروج قریب الوقوع آن از مدار، احتمال برخورد آن با زمین در اواخر ماه فوریه و یا اوایل مارس وجود دارد.
به گفته مقاماتى که به خاطر سرى بودن اطلاعات مربوط به این ماهواره خواستند نامشان فاش نشود، این ماهواره که دیگر قابل کنترل نیست احتمالاً حامل مواد خطرناک است و هنوز نقطه برخورد احتمالى آن با زمین، زمان اتمام سوخت یا علل آن معلوم نشده است.
«جان پایک» کارشناس امور دفاعى و اطلاعاتى آمریکا نیز گفت که با توجه به این که برنامه هاى ماهواره هاى جاسوسى نوعاً به گونه اى تنظیم مى شود که به صورت کنترل شده در اقیانوس  ها سقوط کنند تا کسى امکان دسترسى به آنها را نداشته باشد، بازگشت مجدد این ماهواره غیر قابل کنترل به زمین مى تواند احتمال افشاى اطلاعات محرمانه آمریکا را به دنبال داشته باشد. به گفته پایک بعید است که با شلیک موشک به سمت ماهواره، خطر ناشى از سقوط آن را از بین برود، زیرا بقایاى آن بار دیگر وارد جو مى شوند و یا در جو مى سوزند یا با زمین برخورد مى کنند. پایک که مدیریت یک گروه پژوهشى دفاعى را به عهده دارد، وزن ماهواره یاد شده را حدود ۹۰ هزار و ۷۲ کیلوگرم و بزرگى آن را هم اندازه یک دستگاه اتوبوس کوچک برآورد کرد. به گفته «جفرى ریچلسون» از اعضاى «آرشیو امنیت ملى»، ماهواره مورد نظر احتمالاً از نوع ماهواره شناسایى و عکس بردارى است که معمولاً براى گردآورى اطلاعات درباره کشورهاى دشمن مورد استفاده قرار مى گیرند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد