X
تبلیغات
رایتل
دوشنبه 7 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 09:18 ق.ظ

 
خبر اول این که اکبر ترکان، رئیس اسبق هیأت عامل سازمان گسترش و نوسازى صنایع ایران اخیراً در یک جمع تخصصى خودرو در مورد آینده صنعت خودرو کشور اظهار داشته که مدیر عامل پیشین سازمان گسترش و نوسازى صنایع ایران با طراحى plat form مشترک با شرکت هاى فرانسوى ( ال۹۰ ) ضربه بزرگى به ایده خودروى ملى زد و به خودروى سمند خیلى ضررها رساند. وى افزوده: با این که آقاى ویسه خودش مدیرعامل ساپکو بوده است و کاملاً زنجیره قطعه سازى ایران را مى شناخت، اما چنین اشتباهى را کرد. درست در اوج شکوفایى صنعت خودروسازى ایران آقاى ویسه بحث Plat form مشترک را مطرح مى کند. درحالى که سمند افتخار ملى ما است. وى ادامه داد: آقاى خاتمى و آقاى جهانگیرى خیلى بحث خودروى ملى را نمى فهمیدند.از آقاى جهانگیرى که لیسانس فیزیک دارد بیشتر از این نباید انتظار داشت.این مدیر پیشین صنعت خودروسازى اظهار داشته: برخى از مدیران سابق کشور بحث خودروى ملى را نمى فهمیدند. ولى آقاى ویسه که باید موضوع سمند را در اوج افتخار دنبال مى کرد دنبال یک خودروى دیگر رفت. احساس من این است که یک دلال پشت این داستان بود . من مى دانم دلال پژو شخصى است ایرانى که تمام پورسانت هاى خرید ما را از فرانسه انجام مى دهد و در فرانسه هم دفتر دارد. ترکان تصریح کرده که ما نباید فریب اقتصاد آزاد را بخوریم. این چیزها به نفع دلال ها است. من آن موقع شاهد این بودم که یک نماینده مجلس وقتى فصل انتخابات مجلس بود به خودروسازى ها حمله مى کرد و بعد فهمیدم ایشان نمایندگى یک شرکت خودروسازى انگلیسى را بر عهده دارد. ما ایرانى هستیم و مى خواهیم در این کشور زندگى و کار کنیم. جوان ها مى خواهند سر کار بروند. پس باید محصولات صنعتى را خودمان تولید کنیم.
روزنامه ایران۲۴/۷/۸۶
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo